.

Οι εκτός πραγματικότητας διαφημίσεις των ελληνικών εταιριών κινητής τηλεφωνίας απλά μας κάνουν και γελάμε


 

Είναι φυσιολογικό για κάθε εταιρία που διαφημίζει τα προϊόντα της, να μας παρουσιάζει ένα ιδανικό περιβάλλον στο οποίο ο πελάτης είναι ευτυχισμένος και σούπερ ικανοποιημένος με την εμπειρία χρήσης του. Κάτι παρόμοιο προσπαθούν να κάνουν οι ελληνικές εταιρίες κινητής τηλεφωνίας φέτος, οι οποίες όμως έχουν επιλέξει ένα σενάριο πέρα για πέρα ουτοπικό, που ουδεμία σχέση έχει με την πραγματικότητα. Μιλάμε βεβαίως για τις πρόσφατες διαφημίσεις των Cosmote και Vodafone, που από καλλιτεχνικής άποψης παίρνουν άριστα δέκα, αλλά από ουσία μηδέν.

Ρίξτε κατ' αρχάς μια ματιά στις εν λόγω διαφημίσεις και θα σας εξηγήσω αμέσως μετά την ένστασή μου.




Οι δύο διαφημίσεις είναι άκρως καλοκαιρινές και προβάλλουν κυρίως την ποιότητα του δικτύου, η οποία τώρα που θα κάνουμε την εξόρμησή μας στα νησιά, είναι αναγκαία. Στη μία βλέπουμε μία κοπέλα η οποία ταξιδεύει με πλοίο και κάνει απανωτές βίντεο κλήσεις στο φίλο της, ενώ στην άλλη έναν ψαρά ο οποίος κάνει το ίδιο πράγμα για να ζητήσει οδηγίες και να επισκευάσει το σκάφος του on the go.

Προσέξτε ότι και οι δύο εταιρίες διαφημίζουν data και όχι ομιλία ή SMS, κάτι το οποίο είναι λογικό, αφού από πέρυσι το μεγαλύτερο μερίδιο εσόδων τους προέρχεται από αυτά. Το γεγονός όμως ότι ο μέσος ψαράς έχει ακόμη τηλέφωνο με κουμπιά και ότι η μέση μαθήτρια / φοιτήτρια, βάζει με το ζόρι μία κάρτα το μήνα λόγω οικονομικών, κάνουν τις  δύο διαφημίσεις να είναι εκτός πραγματικότητας. Εννοείται φυσικά ότι οι δύο πρωταγωνιστές είναι συμβολικοί και ότι το θέμα της διαφήμισης είναι το τρομερό δίκτυο που πιάνει παντού, αυτά που κάνουν όμως για να απολαύσουν το δίκτυο δεν είναι καθόλου συμβολικά και μάλιστα δε γίνονται στην πραγματικότητα. 

Το πρόβλημα

Το πρόβλημα φυσικά είναι το οικονομικό, καθώς αν και οι κλήσεις μέσω ίντερνετ (Skype, Viber κλπ.) είναι εξαιρετικά συμφέρουσες, αφού μπορείς να καλέσεις όποιον θέλεις, σε όποιο μέρος του πλανήτη και αν ζει και να μιλήσεις μαζί του για όση ώρα θέλεις χωρίς χρεώσεις περιαγωγής και άλλες τέτοιες ομορφιές, δεν τις προτιμάμε γιατί δεν υπάρχουν πακέτα ίντερνετ στην Ελλάδα, τα οποία να αντικατοπτρίζουν την οικονομική πραγματικότητα της χώρας. Προφανώς και μπορείς να κάνεις ότι θέλεις όταν είσαι συνδεδεμένος σε ένα WiFi δίκτυο, αλλά δεν παρουσιάζεται κάτι τέτοιο στις εν λόγω διαφημίσεις. Αντ' αυτού βλέπουμε μία ανεμελιά και μία ευκολία των πρωταγωνιστών να καλέσουν απανωτά όποιον θέλουν σα να μη νοιάζονται για το κόστος, εκτός και αν πληρώνουν συμβόλαια της τάξεως των 50+ ευρώ το μήνα, στα οποία και πάλι δεν υπάρχουν αρκετά data.

Με το φθηνότερο πακέτο ίντερνετ στη χώρα μας να κοστίζει πέντε ευρώ και να σου δίνει 500MB, (σε κάποιες περιπτώσεις μπορεί να φτάσει και το 1GB) αυτό δε γίνεται, εκτός και αν οι δύο πρωταγωνιστές των διαφημίσεων αποφάσισαν να ξοδέψουν όλα τα data τους σε μία μέρα ή χρησιμοποιούν τη βίντεο κλήση μόνο για ώρα ανάγκης. Επίσης βλέπουμε έναν ψαρά και μία φοιτήτρια (ίσως), οι οποίοι δεν είναι και το καλύτερο παράδειγμα ενός υψηλόμισθου, οπότε δεν μπορούμε να πούμε ότι οι δύο διαφημίσεις αντικατοπτρίζουν την ελληνική πραγματικότητα. Ποια είναι η λύση λοιπόν;

Επιτέλους περισσότερες επιλογές!

Η λύση δεν είναι φυσικά να μας τα δώσουν όλα τσάμπα ή πάρα πάρα πολύ φθηνά όπως γίνεται με κάποια φοιτητικά πακέτα, που ευτυχώς υπάρχουν, αλλά θα πρέπει να έχουμε περισσότερες επιλογές που θα μας επιτρέψουν να ξοδέψουμε πιο έξυπνα τα χρήματά μας. Δε θέλω για παράδειγμα στο συμβόλαιό μου των 30€ να παίρνω fix πακέτα με 400 λεπτά προς όλους, 40 SMS και 300MB, γιατί απλά δεν είναι αυτές οι ανάγκες μου και δεν τα ξοδεύω ενώ τα έχω πληρώσει. Ακόμη και στα καρτοκινητά όπου μπορούμε να επιλέξουμε ανεξάρτητα πακέτα, δεν υπάρχει για παράδειγμα η επιλογή να έχω 5GB data για να κάνω τις ιντερνετικές μου κλήσεις άνετα, όπως φαίνεται και στις διαφημίσεις.

Η λύση λοιπόν πέρα από τη μεγαλύτερη γκάμα επιλογών, είναι ίσως κάτι που είχε προτείνει η Wind παλιότερα με το πακέτο Blender, στο οποίο είχε κοστολογήσει τα 5€ σε 200 λεπτά προς όλους ή 100 SMS ή 500MB. Με αυτό το σκεπτικό αγοράζεις ακριβώς την υπηρεσία που χρειάζεσαι και ξοδεύεις όλο το ποσό σου σύμφωνα με τις ανάγκες σου κάθε μήνα. Ειλικρινά δεν μπορώ να καταλάβω για ποιο λόγο δεν υπάρχουν τέτοιου είδους πακέτα στην Ελλάδα της κρίσης και φυσικά δε θέλω να διαφημίσω τη Wind εις βάρος των άλλων, αλλά δυστυχώς αυτή είναι η πραγματικότητα.

Η αλήθεια είναι ότι δε γελάω κάθε φορά που βλέπω αυτές τις διαφημίσεις όπως λέω και στον τίτλο αλλά θλίβομαι, γιατί έτσι θα έπρεπε να είναι η επικοινωνία, ανέμελη. Δεν μπορεί να έχουμε τέτοιες συσκευές στην τσέπη μας και να μην μπορούμε να τις χρησιμοποιήσουμε στο 100%, λόγω κακών οικονομικών. Θα έπρεπε να μπορούμε να ξοδεύουμε τα λεφτά μας σε πακέτα που δε λήγουν στο τέλος του μήνα και που μας δίνουν μία σωστή υπηρεσία που μας αφήνει ευχαριστημένους, έστω και αν είναι ακριβή.

Θα ήθελα να ακούσω τι έχουν να πουν οι αναγνώστες του Dr. Android σε αυτό το κομμάτι, οι οποίοι θεωρώ πως είναι λίγο πιο ψαγμένοι από άλλους.

 
© 2012-2015 Dr. Android | Original theme design by Main-Blogger - Blogger Template and Blogging Stuff | Material design by Chris K.