Android | Γιατί δε θα αγόραζα ποτέ smartphone της OnePlus


Η OnePlus είναι μία εταιρία που κατασκευάζει εξαιρετικά τηλέφωνα και μας το απέδειξε φέτος προσφέροντάς μας το καλύτερο μεσαίο Android smartphone (OnePlus Nord) και μία από τις κορυφαίες ναυαρχίδες (OnePlus 8 Pro) της χρονιάς. Σκεπτόμενος λοιπόν πόσος περισσότερος κόσμος θα αγοράσει φέτος τις συσκευές της, μου ήρθαν στο μυαλό όλα όσα έχουν βγει στο φως τα τελευταία χρόνια που αποδεικνύουν επίσης πόσο ανήθικη εταιρία είναι και πόσα ψέμματα μας έχει πει στο βωμό του κέρδους. 

Ψάχνοντας να θυμηθώ όλα όσα έχουν συμβεί, έπεσα πάνω σε αυτό το άρθρο στο οποίο συμφωνώ σε γενικές γραμμές με το συντάκτη. Παραθέτω λοιπόν τα σημεία στα οποία πιστεύω ότι βρίσκονται και οι δικοί μου λόγοι για τους οποίους δεν έχω αγοράσει και δε βλέπω να αγοράζω ποτέ smartphone από την OnePlus (αν και οι συσκευές της με ψήνουν πάρα πολύ):

1. Το τεράστιο ψέμα για την ίδρυση της εταιρίας


Η εταιρία ιδρύθηκε από δύο μεγαλοστελέχη της Oppo, τον Pete Lau και τον Carl Pei. Αυτό που μας είπαν οι δυο τους σε όλους τους τόνους, ήταν ότι εγκατέλειψαν την Oppo για να φτιάξουν μία νέα εταιρία, δίνοντας την εντύπωση ενός "φρέσκου" start-up που θα έσπαγε το μέχρι τότε κατεστημένο των μεγάλων εταιριών. Μάλιστα όταν ο Lau ανακοίνωνε την ίδρυση της OnePlus μας έλεγε ότι:

Today is my last day at Oppo

Αν και τεχνικά αυτό ήταν αληθές στην πραγματικότητα δεν έφυγαν ποτέ από την Oppo. Όπως γνωρίζουμε πολύ καλά σήμερα, το 100% των μετοχών της OnePlus ανήκει στην Oppo, η οποία με τη σειρά της ανήκει στον κινεζικό κολοσσό BBK Electronics. Στην ουσία δηλαδή οι δυο τους συνεχίζουν να είναι απλά υπάλληλοι της Oppo, της εταιρίας από την οποία υποτίθεται ότι έσπασαν τα δεσμά τους για να φτιάξουν κάτι νέο και πρωτοποριακό. 

2. Οι σεξιστικές διαφημίσεις 


Η OnePlus μας έχει αποδείξει σε πολλές περιπτώσεις ότι δεν είναι μία νορμάλ εταιρία. Μία από αυτές ήταν η διαφημιστική καμπάνια "Ladies First" μέσω της οποίας καλούσαν το γυναικείο φύλλο να ζωγραφίσει το logo της εταιρίας στο σώμα του (!!!) και να το ανεβάσει στα social media. Η εταιρία μας είπε ότι οι 50 "πιο ωραίες" φωτογραφίες, τις οποίες θα ψήφιζε ο κατά μεγάλη πλειοψηφία ανδρικός πληθυσμός του forum της, θα κέρδιζαν ένα T-shirt και την "ευκαιρία" να αγοράσουν το OnePlus One λαμβάνοντας απλά μία πρόσκληση.


3. Η αδιαφορία για το περιβάλλον


Σε άλλη μία φαεινή ιδέα marketing με τον τίτλο "Smash the Past", η εταιρία ζήτησε από τον κόσμο να ανεβάσει ένα βίντεο στα social media, στο οποίο θα σπάει το τηλέφωνό του. Τα 100 καλύτερα βίντεο θα κέρδιζαν στην ουσία ένα δωρεάν smartphone της εταιρίας. Ανταποκρίθηκαν λοιπόν 140.000 χρήστες οι οποίοι διέλυσαν λειτουργικότατα τηλέφωνα, που θα μπορούσαν να δωρίσουν σε άλλους ανθρώπους που τα έχουν ανάγκη. Επίσης μπορεί να μην το γνωρίζουμε αλλά τα smartphone περιέχουν αρκετές τοξικές ουσίες για τον άνθρωπο και το περιβάλλον, τις οποίες σε αυτή την περίπτωση είτε ανέπνευσαν οι ιδιοκτήτες τους ή τώρα βρίσκονται σε κάποια χωματερή και μολύνουν το έδαφος. 


Διαφήμιση

4. Η ανασφάλεια του λειτουργικού συστήματος


Μπορεί το OxygenOS να είναι ένα από τα καλύτερα Android firmware από άποψη εμπειρίας χρήσης, αλλά όπως αποδείχτηκε κάποια στιγμή στο παρελθόν περιελάμβανε δύο εφαρμογές που θα μπορούσαν να διακινδυνεύσουν τα προσωπικά δεδομένα των χρηστών. Με το "EngineerMode" και το "OnePlusLogKit", δύο εφαρμογές που χρησιμεύουν στο τεστάρισμα των συσκευών και συνήθως αφαιρούνται όταν αυτές βγαίνουν στο εμπόριο προς πώληση, η OnePlus μπορούσε να γνωρίζει τις εφαρμογές εγκαθιστούμε και χρησιμοποιούμε, να δει τα βίντεο και τις φωτογραφίες που έχουμε αποθηκευμένα στη συσκευή μας, ακόμη και να κάνει root απομακρυσμένα! 


Σε ένα περιστατικό λοιπόν πιάστηκε στα πράσα να συλλέγει από τις συσκευές της προσωπικά δεδομένα όπως το ΙΜΕΙ και το MAC address της συσκευής, τα ξεκλειδώματα και τις επανεκκινήσεις, τον αριθμό της κάρτας SIM και άλλα. 

5. Το ψέμα με τις "επιτυχημένες" πωλήσεις στην Ινδία


Μία ακόμη αμαρτία της OnePlus αφορά την ψευδαίσθηση του πόσο επιτυχημένη εταιρία είναι. Όταν λοιπόν κυκλοφόρησε το OnePlus 5 στην Ινδία η εταιρία περήφανα μας ενημέρωσε ότι:

Thanks for making OnePlus 5 the highest-grossing phone ever!

Μας είπαν δηλαδή ότι το OnePlus 5 είναι το πιο επιτυχημένο τηλέφωνο όλων των εποχών στην Ινδία από άποψη πωλήσεων. Όταν λοιπόν αποδείχτηκε ότι ήταν ψέμματα, η επίσημη εξήγηση της εταιρίας ήταν ότι λόγω των 160 χαρακτήρων που χωράνε στα SMS που απέστειλαν, αναγκάστηκαν λόγω συντομίας να γράψουν "ever" (δηλαδή "όλων των εποχών") και όχι "in the launch week" (δηλαδή "την πρώτη εβδομάδα διάθεσης"). Επίσης παρέλειψαν να πουν ότι μιλούσαν μόνο για πωλήσεις μέσω της Amazon και όχι γενικότερα στην Ινδία. 


6. Η ανικανότητα ασφαλούς διατήρησης λογαριασμών πελατών


Τον Ιανουάριο του 2018 η εταιρία παραδέχτηκε ότι δέχτηκε επίθεση από χάκερ και εκλάπησαν τα προσωπικά δεδομένα 40.000 πελατών της, μεταξύ των οποίων και τα στοιχεία πιστωτικών καρτών. Εντάξει τους καταλαβαίνω, έχει συμβεί και στις καλύτερες οικογένειες. Το θέμα όμως είναι ότι και το Νοέμβριο του 2019 συνέβη ακριβώς το ίδιο πράγμα, κάτι που σε κάνει να αναρωτιέσαι αν έκαναν κάτι την πρώτη φορά για να διορθώσουν το πρόβλημα ή αν αυτό μπορεί να συμβεί και στα smartphone τους ανά πάσα στιγμή!


7. Η κλοπή στα benchmark


Η OnePlus έχει επίσης πιαστεί να "κλέβει" στα benchmark, δίνοντάς μας αποτελέσματα που δεν έχουν σχέση με την πραγματικότητα. Αυτό γίνεται μέσω ενός "performace mode" το οποίο ενεργοποιείται αποκλειστικά μόλις ξεκινάμε ένα benchmark και μας δίνει παραφουσκωμένα αποτελέσματα. Αυτό έχει συμβεί δύο φορές μέχρι στιγμής με το OnePlus 3T και το OnePlus 5.

Διαφήμιση

8. Το ψεύτικο design του OnePlus 6T


Όταν ξεκίνησε ο αγώνας για το ποια εταιρία θα μας προσφέρει το smartphone με τη μεγαλύτερη αναλογία οθόνης προς την επιφάνειά του, η OnePlus έκανε την "κορυφαία" κίνηση. Μας παρουσίασε το OnePlus 6T στις διαφημίσεις του οποίου είδαμε ένα πανέμορφο τηλέφωνο με οθόνη από άκρη σε άκρη. Αυτό που παρέλαβαν βέβαια όσοι το αγόρασαν δεν ήταν σε καμία περίπτωση το ίδιο.


9. Η τρομακτική "x-ray" κάμερα του OnePlus 8 Pro


Το κορυφαίο από όλα τα παραπάνω είναι ότι η OnePlus μας προσέφερε φέτος μία κάμερα με την οποία μπορούμε να δούμε μέσα από τα ρούχα μας! Όπως είδαμε σε άπειρα παραδείγματα στο ίντερνετ, η λειτουργία "color filter" του OnePlus 8 Pro μας επιτρέπει να δούμε μέσα από ορισμένα υλικά, καθώς λαμβάνει πληροφορίες από το ορατό και το υπεριώδες φως. Προφανώς και ήξεραν οτι συμβαίνει όλο αυτό, όπως ήξεραν επίσης ότι πρόκειται για κατάφωρη παραβίαση των προσωπικών δεδομένων, αλλά αδιαφόρησαν ανεύθυνα και τελικά ενσωμάτωσαν αυτή τη λειτουργία στο τελικό τους προϊόν. Μόνο όταν άρχισε το κράξιμο από όλο τον πλανήτη έλαβε κάποια μέτρα τα οποία όμως δεν είναι αρκετά.



10. Και άλλα σημεία που η OnePlus θα μπορούσε να αποφύγει


Στο άρθρο που διαβάσαμε περιλαμβάνονται κι άλλα σημεία στα οποία η OnePlus κινήθηκε "εκτός γραμμής" αλλά δεν μπορώ να πω ότι συμφωνώ με το συντάκτη.

Για παράδειγμα η τακτική που είχε κάποτε η OnePlus μέσα από την οποία έπρεπε να έχεις "πρόσκληση" για να αγοράσεις μία από τις συσκευές της, δημιούργησε μία ψεύτικη εντύπωση επιτυχίας με την οποία μας έκαναν να πιστεύουμε ότι τα smartphone της πωλούνται σα ζεστό ψωμί. Στην πραγματικότητα ελέγχοντας την παραγωγή, δημιούργησαν μία τεχνητή ζήτηση η οποία διογκώθηκε στα social media, δίνοντας την εντύπωση ότι όλοι θέλουν να αγοράσουν OnePlus συσκευές. Η ιστορία αυτή μου θύμισε την υπόθεση της εταιρίας DeBeers η οποία με την ίδια τακτική κατάφερε να έχει το μονοπώλιο της αγοράς διαμαντιών παγκοσμίως, ελέγχοντας τη διαθεσιμότητα και τις τιμές τους. Είναι τεχνητό όλο αυτό, αλλά θεμιτό.

Επίσης η διαγραφή των αρνητικών σχολίων στη σελίδα τους δεν είναι και τόσο τρανταχτό παράπτωμα. Εντάξει όταν επιτρέπεις την ελεύθερη δημοσίευση σχολίων στην ιστοσελίδα σου, σίγουρα θα περιμένεις κάποια από αυτά να είναι αρνητικά, αλλά δεν μπορείς να ελέγξεις αν κάποιος το κάνει επίτηδες. Είδαμε για παράδειγμα πρόσφατα πώς μεγάλες ομάδες ατόμων επηρέασαν αρνητικά τις κριτικές εφαρμογών στο Play Store, χωρίς να υπάρχει πραγματικό πρόβλημα με τις υπηρεσίες τους.

Τέλος όταν έγινε της μόδας το "face unlock" από το iPhone X, η OnePlus δεν άφησε την ευκαιρία να πάει χαμένη. Δημιούργησε το γρηγορότερο "face unlock" από όλες τις Android συσκευές, το οποίο όμως δεν ήταν ασφαλές καθώς ξεκλείδωνε με μία απλή φωτογραφία του χρήστη. Αν και το marketing προώθησε αυτή την ιδέα, στο τέλος μας έλεγαν πάντα ότι δεν είναι τόσο ασφαλές όσο οι άλλες μέθοδοι ξεκλειδώματος.

Εν κατακλείδι


Ερχόμαστε λοιπόν στο μεγάλο ερώτημα:

Καλά ρε Χρήστο αυτά τα έχουν κάνει κι άλλες εταιρίες, στην OnePlus κόλλησες;

Συμφωνούμε. Η Samsung και η LG έχουν κλέψει στα benchmark, η Xiaomi μείωσε και αυτή τα περιθώρια της οθόνης στα promo του Mi MIX και ας μη μιλήσουμε για τη Huawei που κατηγορείται για παγκόσμια κατασκοπεία, τη Google για την οποία έχουμε γράψει ολόκληρη σειρά για το πώς να την αποφύγουμε ή το Facebook το οποίο πού το χάνεις πού το βρίσκεις είναι μόνιμα κατηγορούμενο στην επιτροπή ανταγωνισμού και διαφάνειας των ΗΠΑ για τις πρακτικές του. Το θέμα είναι ότι η OnePlus τα έκανε όλα μαζί και για όλα τα παραπάνω είχε μία πανηλίθια δικαιολογία για να μας ταΐσει, αντί να ζητήσει συγγνώμη.

Ξέρω ότι για κάποιους το OnePlus Nord για παράδειγμα, είναι απλά το καλύτερο smartphone στην τιμή του και ότι δε γίνεται να μην το προτιμήσεις. Αγόρασέ το αλλά τουλάχιστον λάβε τα μέτρα σου για να μη χάσεις το πολυτιμότερο αγαθό της σύγχρονης εποχής μας, τα προσωπικά σου δεδομένα. Αυτό ισχύει για όλα τα smartphone και όλες τις εταιρίες φυσικά.

Σχόλια

  1. Εεεε και και αυτός είναι λόγος να μην πάρεις one plus...
    Αυτές είναι πάγιες τακτικές από όλες της κατασκευαστικές εταιρίες κινητών τηλεφώνων...
    Ρίχνουν πολύ χρήμα στο τι θα πουν και τι θα γράψουν οι εταιρείες για αυτούς ή για τους ανταγωνιστές τους..
    Τα εύκολος σαν εννοούμενα παραλείπονται

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αυτό λέω κι εγώ στο τέλος. Απλά η OnePlus τα έχει κάνει όλα τα παραπάνω και για αυτό ξεχωρίζει.

      Διαγραφή
  2. Μπορείς να αναφέρεις και την αρχική πηγή (του ξένου) άρθρου και στην συνέχεια να σου πω συγχαρητήρια για την πιστή μετάφραση του άρθρου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Την αναφέρω στην αρχή αλλά προφανώς δεν έχεις διαβάσει καθόλου το άρθρο.

      Αν το διάβαζες θα καταλάβαινες ότι δεν είναι πιστή αντιγραφή, καθώς διαφωνώ σε πολλά με τον συντάκτη του.

      Διαγραφή
  3. Πιστεύοντας ότι μας γράφεις , το συμπέρασμά μου είναι ότι και η OPPO τα ίδια σκατά είναι μιας και της ανήκει 100% η ONEPLUS.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αν και υπάρχει συγγένεια θα ήταν άδικο να πούμε κάτι για την Oppo χωρίς τις αντίστοιχες αποδείξεις.

      Διαγραφή
  4. Έτσι, για να αποδειχθεί τελικά ότι η προσκόλλησή μας στις προδιαγραφές δεν είναι πάντα το καλύτερο κριτήριο για την αγορά κινητού. Αυτή είναι επίσης και η διαφορά ενός "περιοδικού" γνώμης από ένα αντίστοιχο που κάνει απλή παρουσίαση των τεχνολογιών που ενσωματώνουν τα κινητά κλπ.

    Γιατρέ μου σ' ευχαριστώ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Εννοείται ότι τα κριτήρια είναι πολλά, αλλά δυστυχώς δε δίνουμε ιδιαίτερη σημασία σε πολύ σημαντικά σημεία που θα τα βρούμε μπροστά μας στο μέλλον.

      Διαγραφή
  5. Εγώ θα έλεγα ,γιατί ασχολείσαι με κάποιους που δεν ενδιαφέρονται για θέματα παραβίασης προσωπικών δεδομένων ,σεξισμού ,παραπλάνησης καταναλωτών.Προσπαθείς να ανοίξεις τα μάτια σε κλειστά μυαλά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. ρε ντοκτορ κατι δε καταλαβα σωστα!oneplus 3 ειχες και μαλιστα εχεις κανει και ενα πολυ καλο review(τα review κινητων που κανεις ειναι απο τα καλυτερα αλλα τα κανεις με το σταγονομετρο) και σε αυτο αλλα και στο one plus x.μαλιστα οι παρουσιασεις σου ηταν ενας απο τους λογους να κολησω με αυτην την εταιρια!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δεν είχα ποτέ OnePlus τηλέφωνο. Τις συσκευές για τα review τις στέλνουν οι εταιρίες ή τις δανείζεσαι.

      Κοίταξε η συσκευές είναι εξαιρετικές απλά η εταιρία έχει κάνει πολλές παπαριές μαζεμένες.

      Διαγραφή

Δημοσίευση σχολίου

Πες την άποψή σου ή κάνε την ερώτησή σου ελεύθερα, ακολουθώντας όμως τους στοιχειώδεις κανόνες ευγένειας.

Δείτε επίσης...

Ubuntu Touch 2020 review | Μια πραγματική mobile GNU/Linux διανομή έτοιμη για καθημερινή χρήση

Docker (μέρος 1) | Τι είναι και πώς το εγκαθιστούμε στον υπολογιστή μας;

Android Basics | Τι είναι το ADB, πώς το χρησιμοποιώ και ποιες είναι οι βασικές εντολές του

Android | Χρήσιμα tip για να βγάζουμε εξαιρετικές φωτογραφίες με το κινητό μας

Google Pixel 4a, OnePlus Nord, iPhone SE | Συγκρίνουμε τα πιο ενδιαφέροντα smartphone του 2020

Μάθε παιδί μου Linux (μέρος 8) | Άδειες φακέλων, αρχείων και διεργασιών

Μάθε παιδί μου Linux (μέρος 7) | Ο ρόλος των χρηστών και των ομάδων στο Linux

Android | Πώς βγάζουμε αστροφωτογραφίες με την Google camera

Docker (μέρος 5) | Ολοκληρωμένη διαχείριση του Docker με γραφικό περιβάλλον από το Portainer