Άποψη | Με την ανακοίνωση της αναδιπλούμενης οθόνης η Samsung μας δείχνει ότι φεύγει σιγά σιγά από το Android!


Γνωρίζαμε εδώ και καιρό ότι η Samsung βρίσκεται πολύ κοντά στην ανακοίνωση της δικής της αναδιπλούμενης οθόνης που θα εξοπλίσει τα smartphone στο άμεσο μέλλον. Όπερ και εγένετο πριν από λίγες ώρες και πολλοί βιάστηκαν να πουν ότι η Samsung ανακοίνωσε το πρώτο της smartphone με αναδιπλούμενη οθόνη. Ο τρόπος που έγινε η παρουσίαση όμως, μας δείχνει ότι το προϊόν που ανακοινώθηκε είναι στην ουσία η οθόνη και όχι το smartphone, κάτι που μας λέει ότι η Samsung αποχωρεί σιγά σιγά από τα "consumer smartphone" και κατ' επέκταση από το Android.

Θυμηθείτε λίγο τι συνέβαινε στο παρελθόν. Τα προηγούμενα χρόνια η Samsung κρατούσε ως επτασφράγιστο μυστικό τις νέες τεχνολογίες που θα προσθέσει στις συσκευές της. Τις ανακοίνωνε μόνο την ημέρα της παρουσίασης και αυτό συνέβαινε γιατί ήθελε να κρύψει τα σχέδιά της από τον ανταγωνισμό, με σκοπό να μας παρουσιάσει ανώτερες συσκευές (κυρίως την Apple). Για πολλά χρόνια βλέπαμε τη Samsung να καινοτομεί, αλλά τα τελευταία τρία χρόνια αυτό δε συμβαίνει.

Διαφήμιση

Η απόδειξη είναι οι ναυαρχίδες της οι οποίες φέρουν κάθε χρόνο "φυσιολογικές" βελτιώσεις και αναβαθμίσεις, χωρίς να μας προσφέρουν νέα καινοτόμα χαρακτηριστικά. Φυσικά δε λέμε ότι οι συσκευές της είναι κακές. Κάθε άλλο, οι σειρές Galaxy S και Galaxy Note είναι καλύτερες από ποτέ, απλά υπάρχουν άλλες εταιρίες πλέον που έχουν αναλάβει τα ηνία της καινοτομίας, όπως η Oppo, η Vivo και η ΖΤΕ.

Επιστρέφουμε στο σήμερα όπου η Samsung μας ανακοινώνει το καλύτερο χαρακτηριστικό των νέων smartphone της, σε ένα Developer Event, χωρίς να έχει ένα έτοιμο τηλέφωνο παρά ένα "dummy". Το event αυτό λοιπόν δεν έγινε ούτε για εσάς, ούτε για εμένα, ούτε για το Android, αλλά ούτε και για τα Galaxy smartphone. Το event απευθύνεται στους πραγματικούς πελάτες της Samsung, δηλαδή την Apple, τη Huawei, τη Google, την OnePlus και όσους ακόμη επιλέξουν να εξοπλίσουν τα επόμενα smartphone τους με τις δικές της οθόνες!

Μικροσυσκευές και οθόνες για smartphone θέλει η Sammy

Η Samsung λοιπόν κάνει μία στροφή ενδιαφέροντος, κάτι που ανακοίνωσε η ίδια τον Αύγουστο που μας πέρασε. Μέσα στα επόμενα τρία χρόνια θα επενδύσει 160 δις δολάρια σε τεχνολογίες όπως το AI, τα αυτόνομα αυτοκίνητα, οι μικροσυσκευές (μνήμες DRAM και UFS, επεξεργαστές, κάμερες για smartphone) και οι... οθόνες. Δεν υπάρχει πουθενά στην ανακοίνωση, αναφορά για επένδυση στην περαιτέρω ανάπτυξη smartphone και αυτό οφείλεται σε έναν και μοναδικό λόγο:

Οι πωλήσεις smartphone πέφτουν παγκοσμίως εδώ και μερικούς μήνες και δε φέρνουν πλέον τα ίδια κέρδη όπως παλιότερα

Για όλα φταίνε κυριολεκτικά οι Κινέζοι! Στην Κίνα όπου όλοι οι κατασκευαστές έχουν τα εργοστάσιά τους, υπάρχει μία νομοθεσία που λέει ότι οι ξένες εταιρίες μπορούν να συνεχίσουν τη λειτουργία των εργοστασίων τους, αρκεί να αφήνουν την τεχνογνωσία τους στη χώρα. Με αυτό τον τρόπο ξεπήδησαν όλες αυτές οι κινέζικες εταιρίες όπως η Xiaomi και η Oppo (OnePlus) που πρωταγωνιστούν σήμερα.

Διαφήμιση

Οι εταιρίες αυτές κατάφεραν να γεμίσουν την αγορά με φθηνά smartphone, προκαλώντας έναν κορεσμό στην αγορά των ΗΠΑ και της Ευρώπης. Ο κορεσμός αυτός επηρεάζει πλέον και την Κίνα, η οποία έχει φέτος συνεχόμενη πτώση στις πωλήσεις των smartphone, με τους κατασκευαστές να στρέφονται προς την Ινδία. Εκεί δυστυχώς η Samsung δεν μπορεί (ή δεν ενδιαφέρεται) να ανταγωνιστεί τους Κινέζους, καθώς η αγορά της Ινδίας προσφέρει ελάχιστο κέρδος, μιας και ο μέσος Ινδός αγοράζει συσκευές έως 100€ - 150€.

Αντίστροφα όμως από τις πωλήσεις των smartphone, η ζήτηση για μνήμες, επεξεργαστές, κάμερες για smartphone και οθόνες είναι τεράστια και η Samsung είναι ήδη ένας από τους μεγαλύτερους κατασκευαστές παγκοσμίως, κάνοντας ρεκόρ κερδών το τελευταίο τρίμηνο! Η εταιρία έχει βρει λοιπόν τον επόμενο κερδοφόρο τομέα που θα την κρατήσει στην κορυφή και επενδύει πλέον σε αυτόν.

Το παράδειγμα της Sony

Αυτό δεν είναι κάτι που συμβαίνει για πρώτη φορά και το πιο πρόσφατο παράδειγμα είναι η Sony. Η εταιρία "μυρίστηκε" παλιότερα τον κορεσμό στη βιομηχανία των notebook και πούλησε τη Vaio, το μεγαλύτερό της brand στη συγκεκριμένη κατηγορία. Καταστράφηκε ως εταιρία; Όχι γιατί η Sony ασχολείται με πολλούς τομείς και όχι μόνο με τα smartphone.


Αν ρίξουμε τώρα μια ματιά στις πωλήσεις των smartphone της, θα δούμε ότι η Sony οδεύει προς εξαφάνιση και σε αυτό τον τομέα! Είναι "φως φανάρι" ότι η εταιρία δεν προσπαθεί ιδιαίτερα για να μας προσφέρει θελκτικές συσκευές, αλλά αυτό δε σημαίνει ότι έχει οικονομικά προβλήματα, απλά έχει ρίξει το βάρος σε άλλες βιομηχανίες. Ποιες είναι αυτές; Το PlayStation και γενικότερα το gaming, όπου η εταιρία είναι παγκόσμιος ηγέτης και οι κάμερες για κινητά τηλέφωνα, δηλαδή οι... μικροσυσκευές!

Γιατί όμως η Sony συνεχίζει να μας παρουσιάζει Android συσκευές, αφού δεν ενδιαφέρεται για τις πωλήσεις;

Πολύ απλά γιατί είναι θέμα πρεστίζ και για να διαφημίσει τους νέους της αισθητήρες κάμερας για smartphone. Κατ' αρχάς είναι δεδομένο ότι η μεγάλη πλειοψηφία των πετυχημένων smartphone σήμερα φοράνε κάμερες της Sony. Βλέπουμε όμως ότι ενώ η βιομηχανία επιλέγει κάμερες στα 12MP και τα 16MP, οι συσκευές της Sony έχουν πολύ διαφορετικούς αισθητήρες, στα 19MP και τα 23MP. Ο λόγος είναι γιατί η Sony με τις συσκευές της θέλει να δείξει στους άλλους κατασκευαστές τα επόμενα μοντέλα που θα επιλέξουν.

Το ίδιο κάνει περίπου και η Samsung, αλλά σε πολύ πιο πρώιμο στάδιο, καθώς ασχολείται ακόμη ενεργά με τα smartphone. Με την παρουσίαση της αναδιπλούμενης οθόνης θέλει να πει στους άλλους κατασκευαστές ότι "από εμένα θα αγοράζεις οθόνες και στο μέλλον", κάτι που ούτως ή άλλως συμβαίνει ήδη με τις κορυφαίες AMOLED οθόνες της.


Τι σημαίνουν όλα αυτά για εμάς;

Ως καταναλωτές όλα αυτά μας αφορούν εν μέρει, αλλά όχι ιδιαίτερα. Από τη μία το σενάριο να φτάσει η Samsung στο επίπεδο της Sony είναι πολύ μακρινό, αλλά από την άλλη η στροφή της σε άλλες βιομηχανίες μας δείχνει ότι ίσως στο μέλλον θα πρέπει να επιλέξουμε συσκευές από διαφορετικές εταιρίες που προσπαθούν περισσότερο.

Η Samsung θα συνεχίσει να είναι τεράστια εταιρία και θα συνεχίσει να καινοτομεί, αλλά όχι με το ίδιο πάθος και ίσως όχι στο Android τα επόμενα χρόνια. Θα υπάρχει δηλαδή στο Android, αλλά ενδεχομένως να μην πρωταγωνιστεί στα "consumer smartphone". Μη σας κάνει εντύπωση αν για παράδειγμα η Huawei περάσει στην πρώτη θέση των κατασκευαστών smartphone μέσα στο 2019 ή το 2020. Αυτό δε θα σημαίνει ήττα από τη Samsung, αλλά έγκαιρη στροφή σε άλλη κερδοφόρα βιομηχανία.

Εννοείται τέλος ότι του χρόνου θα δούμε το Galaxy X με την αναδιπλούμενη οθόνη και όλοι θα ενθουσιαστούμε με αυτό, αλλά μόλις οι Κινέζοι αρχίσουν την κατασκευή των δικών τους φθηνών foldable smartphone, θα μειωθεί το κέρδος της Samsung από την απ' ευθείας παραγωγή τέτοιου είδους συσκευών, οπότε θα μειωθεί και το ενδιαφέρον της. Αν δεν αυξηθούν λοιπόν οι τιμές, κάτι που θα γίνει μόνο αν πέσει... μετεωρίτης στην Κίνα και εξαφανιστούν όλες οι εταιρίες τους, τότε βλέπουμε τη Samsung να φεύγει σιγά σιγά από τα smartphone και κατ' επέκταση το Android.


Δείτε επίσης...

Android | Γιατί δε θα αγόραζα ποτέ smartphone της OnePlus

Φεύγω από την Google (μέρος 15) | ''Ξηλώνουμε'' τα Google apps από το Android

Ιδιωτικό απόρρητο | Το αφελές επιχείρημα του ''Δεν έχω τίποτα να κρύψω''

Docker (μέρος 7) | Στήνουμε έναν reverse proxy για τα container μας με το Traefik

Μάθε παιδί μου Linux (μέρος 11) | Δίσκοι, κατατμήσεις και σύστημα αρχείων (filesystem)

Ubuntu Touch 2020 review | Μια πραγματική mobile GNU/Linux διανομή έτοιμη για καθημερινή χρήση

Απόρρητο | ''Μπερδεύουμε'' τον αλγόριθμο Google και Facebook με ψεύτικες πληροφορίες

Android | Περιόρισε την παρακολούθηση των εφαρμογών και κόψε τις διαφημίσεις με το TrackerControl

Docker (μέρος 1) | Τι είναι και πώς το εγκαθιστούμε στον υπολογιστή μας;

Android | Βάλε στην ''απομόνωση'' τις εφαρμογές που δεν εμπιστεύεσαι με το Shelter