.

Στο 84% παγκοσμίως το market share του Android! Μήπως φτάσαμε στο τέλος της ανάπτυξης;


 

Δεν αποτελεί είδηση το γεγονός ότι το Android βρίσκεται στην κορυφή του market share των smartphone παγκοσμίως και το υπερβολικό ποσοστό του 84% είναι η απόδειξη ότι "ο βασιλιάς δεν είναι γυμνός". Μία εταιρία αναλυτών όμως της Αμερικής μας ενημερώνει ότι δε θα αργήσει να έρθει η πτώση αυτού του ποσοστού, αφού η αγορά έχει πλέον κορεστεί και οι ανταγωνιστές του δυναμώνουν.

Συγκεκριμένα το Σεπτέμβριο που μας πέρασε το Android κατείχε το 84% της παγκόσμιας αγοράς, το iOS το 12%, τα Windows Phone το 3% και το Blackberry το 1%. Για να καταλάβουμε τη μεγάλη επιτυχία της πλατφόρμας και το πόσο "τερατώδες" είναι αυτό το νούμερο ας πάρουμε για παράδειγμα τις εκλογές. Κάθε τέσσερα χρόνια ψηφίζουμε και όταν ο νικητής φτάνει να κερδίζει με διαφορά 10% (55% έναντι 45%) λέμε ότι η νίκη είναι καθαρή και ότι διέλυσε τον αντίπαλο. Σκεφτείτε ακόμα και το ποδόσφαιρο και το πόσο δύσκολο είναι μία ομάδα να έχει περισσότερο από το 70% του αγώνα την κατοχή της μπάλας. Για ένα προϊόν λοιπόν που μας πουλάει μία εταιρία χωρίς να αποκομίζουμε κάποιο όφελος πέρα από τη χρήση του, το 84% είναι απλά τεράστιο και δείχνει ότι το αξίζει πραγματικά.


Η Wall Street Journal λοιπόν που δημοσιεύει την ανάλυση λέει ότι είναι αδύνατο για το Android να συνεχίσει τον ανοδική του πορεία (έχει φτάσει και στο 85% το δεύτερο τρίμηνο του 2014) και σίγουρα θα δούμε πτώση του ποσοστού τους επόμενους μήνες, καθώς από τη μία δεν είναι δυνατόν να χάσουν περισσότερο την αξία τους οι ανταγωνιστές του, ενώ από την άλλη υπάρχει ένας κορεσμός για την κατηγορία των smartphone, τουτέστιν όσοι ενδιαφέρονταν έχουν ήδη αγοράσει.

Όσον αφορά την πρώτη αιτία είναι σαφώς δικαιολογημένη καθώς και οι τρεις ανταγωνιστές διέθεσαν ή θα διαθέσουν σύντομα συσκευές που μας προκαλούν το ενδιαφέρον. Η Apple με το iPhone 6 που σπάει τα ταμεία, η Microsoft που ετοιμάζεται να διαθέσει τα πρώτα Windows Lumia τηλέφωνα και η Blackberry με το Passport είναι μερικά ελκυστικά παραδείγματα. Σχετικά με τον κορεσμό της κατηγορίας όμως η Google έχει λάβει τα μέτρα της, καθώς με τα φθηνά τηλέφωνα της σειράς Android One, ανοίγει ένα νέο παράθυρο πωλήσεων σε φτωχότερες χώρες ενώ δεν πρέπει να ξεχνάμε και τα Android Wear, TV και Auto που μας προσφέρουν νέες λύσεις και μας προκαλούν να αποκτήσουμε ακόμη περισσότερες Android συσκευές.

Η πτώση φυσικά του ποσοστού δε θα είναι μεγάλη, καθώς το Android έχει κερδίσει το κοινό του με την ευελιξία και την ποικιλία συσκευών σε όλες τις τιμές και τα μεγέθη, ενώ για όσους ανησυχούν αν η Google σταματήσει να βγάζει λεφτά (το ακούσαμε και αυτό), ούτε αυτό πρόκειται να γίνει, καθώς ακόμα και αν δεν αλλάζουν τα ποσοστά, οι πωλήσεις αυξάνονται συνεχώς και αυτό είναι το σημαντικότερο για την εταιρία.

Στην ίδια έρευνα έχει αξία να δούμε τη μεγάλη πτώση της Samsung από το 35% στο 25% της παγκόσμιας αγοράς smartphone, κυρίως λόγω της ανάπτυξης της Xiaomi στην περιοχή της Ασίας, η οποία πουλάει τις συσκευές της με μικρότερο κέρδος βγάζοντας κυρίως τα χρήματά της από τα αξεσουάρ των συσκευών! Το σίγουρο είναι ότι στο μέλλον θα έχουμε αλλαγές οι οποίες θα είναι πολύ ενδιαφέρουσες για να τις συζητήσουμε.

[WSJ]

 
© 2012-2015 Dr. Android | Original theme design by Main-Blogger - Blogger Template and Blogging Stuff | Material design by Chris K.