.

Χρήσιμα tip για να βγάζουμε εξαιρετικές φωτογραφίες με την Android συσκευή μας


 

Όταν όλοι οι κατασκευαστές εμπορεύονται συσκευές με το ίδιο λειτουργικό σύστημα (Android), έχουν τον ίδιο τύπο επεξεργαστή (Snapdragon) και παρόμοια τα υπόλοιπα χαρακτηριστικά τους, το βάρος για να ξεχωρίσουν από τον ανταγωνισμό πέφτει αναγκαστικά στην κάμερα. Τι να τα κάνω όμως τα 41MP όταν δεν έχω τη γνώση για να βγάλω μια σωστή φωτογραφία με το σούπερ κινητό μου; Εμπνευσμένος από αυτό το άρθρο και αφού δοκίμασα διάφορα tip που βρήκα στο ίντερνετ, σας παραθέτω αυτά που νομίζω ότι αξίζει να γνωρίζετε.

Το ψηφιακό ζουμ είναι απάτη

Υπάρχουν λοιπόν κάποιοι κανόνες τους οποίους θα πρέπει να ακολουθήσουμε για να αποτυπώσουμε τις προσωπικές μας στιγμές και όχι μόνο, με τέτοιον τρόπο που θα τις βλέπουμε και θα τις χαιρόμαστε για χρόνια. Πρώτος από όλους είναι το ψηφιακό ζουμ, το οποίο είναι ένα καλό εργαλείο αν θέλουμε να δούμε καλύτερα ένα αντικείμενο που βρίσκεται σε απόσταση αλλά κάκιστο για τις φωτογραφίες μας.

Το ψηφιακό ζουμ λοιπόν είναι παντελώς άχρηστο αφού αυτό που κάνει στην πραγματικότητα είναι να μας παρουσιάζει ένα μέρος της οθόνης από πιο κοντά. Προτιμότερο είναι να βγάλουμε μια φωτογραφία από μακριά και να την κόψουμε αργότερα με έναν editor ή ακόμα καλύτερα να πάμε εμείς κοντά για να φωτογραφίσουμε σωστά το αντικείμενο που θέλουμε.

Χρησιμοποίησε το grid (ο κανόνας των τρίτων)


Πολλές εφαρμογές κάμερας όπως το Focal, διαθέτουν ένα grid το οποίο είναι ένα πρώτης τάξεως εργαλείο αν γνωρίζεις πώς να το χρησιμοποιήσεις. Στη χρήση του grid λοιπόν ισχύει ο κανόνας των δύο τρίτων, βάσει του οποίου όταν σε μία φωτογραφία τα αντικείμενα βρίσκονται στα δύο τρίτα του κάθετου είτε του οριζόντιου άξονα, μας φαίνονται ομορφότερα.

Έτσι λοιπόν αν θέλουμε για παράδειγμα να φωτογραφίσουμε ένα αντικείμενο, δε θα πρέπει να το κεντράρουμε ακριβώς στη μέση αλλά να το τοποθετήσουμε επάνω στην κάθετη δεξιά ή αριστερή γραμμή του grid. Αν πάλι η φωτογραφία μας διαθέτει κάποιο είδος ορίζοντα όπως τη γραμμή με την οποία ενώνεται το πάτωμα με τον τοίχο ή η θάλασσα με τον ουρανό, αυτός ο ορίζοντας θα πρέπει να βρίσκεται στην επάνω ή στην κάτω γραμμή του grid.

Ένα πολύ καλό παράδειγμα του "κανόνα των τρίτων" (rule of thirds) όπως λέγεται, είναι η παρακάτω εικόνα. Βλέπουμε πόσο ενδιαφέρουσα γίνεται η φωτογραφία τοποθετώντας σε μία από τις κάθετες γραμμές το αντικείμενο που φωτογραφίζουμε και σε μία από τις οριζόντιες, τον ορίζοντα.


Τον κανόνα φυσικά μπορούμε να τον χρησιμοποιήσουμε και χωρίς να διαθέτει το grid η εφαρμογή μας, καθώς δεν είναι κάτι ιδιαίτερα περίπλοκο.

Focus, ισορροπία και βάθος

Η χρήση του grid όμως δημιουργεί και άλλα προβλήματα όπως για παράδειγμα το focus. Τα κινητά μας κάνουν αυτόματα focus στο κέντρο της εικόνας, όταν όμως έχουμε μετακινήσει το θέμα μας στα δύο τρίτα της, είναι λογικό να μη γίνεται η εστίαση στο σωστό σημείο. Για αυτό το λόγο θα πρέπει να χρησιμοποιούμε το δάχτυλό μας στην οθόνη για να ορίζουμε εμείς σε ποιο σημείο θα εστιάσουμε, ιδανικά στο θέμα που φωτογραφίζουμε.

Ένα εξαιρετικό παράδειγμα σωστής χρήσης του focus αποτελεί η παρακάτω φωτογραφία, το θέμα της οποίας δεν είναι τίποτα το ιδιαίτερο. Το focus όμως στην κάτω δεξιά γωνία της συσκευής κάνει τη φωτογραφία να ξεχωρίσει δημιουργώντας αυτό το ωραίο θολό εφέ.


Ένα ακόμη πρόβλημα που δημιουργεί το grid είναι η ισορροπία της φωτογραφίας μας. Μεταφέροντας το θέμα μας στη μία μεριά της εικόνας, η άλλη μεριά της λογικά αδειάζει. Θα πρέπει λοιπόν να βρούμε ένα αντικείμενο στο τοπίο για να γεμίσουμε εκείνη την πλευρά, άσχετα αν θα είναι θολή αφού έχουμε εστιάσει στο αντικείμενο που έχουμε μπροστά μας. Αυτό το αντικείμενο μπορεί να είναι από την καλντέρα της Σαντορίνης έως ένα κάδρο στον τοίχο του σπιτιού μας, γενικά όμως θα πρέπει να είναι κάτι το οποίο ξεχωρίζει από το υπόλοιπο φόντο.

Ένα ωραίο παράδειγμα αποτελεί η παρακάτω φωτογραφία στην οποία το θέμα (λουλούδι) είναι σωστά τοποθετημένο στο ένα τρίτο της εικόνας, το ζουμ έχει χρησιμοποιηθεί σωστά, αλλά αν δεν υπήρχε ο πίνακας στο πίσω μέρος, η φωτογραφία θα ήταν τελείως άδεια στη μια της μεριά.


Αν λοιπόν ρυθμίσουμε σωστά το focus και η φωτογραφία μας είναι ισορροπημένη με το ανάλογο φόντο, πετυχαίνουμε αυτόματα και το βάθος το οποίο είναι πολύ σημαντικό. Δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι αποτυπώνουμε σε δύο διαστάσεις αντικείμενα τριών διαστάσεων και όσο πιο πειστική είναι η αποτύπωση, τόσο περισσότερα συναισθήματα που δημιουργούνται κοιτώντας τη.

Εφαρμογές βελτίωσης

Πολλές φορές όταν θέλουμε να φωτογραφίσουμε ένα συγκεκριμένο τοπίο, εκείνη τη στιγμή της ημέρας μπορεί ο ήλιος να είναι στο λάθος σημείο. Είναι κάτι στο οποίο δεν μπορούμε να επέμβουμε και ίσως να μην επισκεφτούμε ποτέ ξανά αυτό το μέρος για να το φωτογραφίσουμε. Οι εφαρμογές βελτίωσης όπως το Snapseed για παράδειγμα, προσφέρουν φίλτρα τα οποία βελτιώνουν το φωτισμό, την αντίθεση και τα χρώματα και έτσι μπορούν να σώσουν κάποιες από τις φωτογραφίες μας.

Η τεχνολογία τους έχει εξελιχθεί τόσο πολύ που πολλά από τα διαθέσιμα φίλτρα τους φαίνονται τελείως φυσικά και δίνουν την αίσθηση ότι προσπαθήσαμε πολύ για να αποτυπώσουμε αυτό το αποτέλεσμα. Δοκιμάστε για παράδειγμα το Auto-Awsome εφέ του Google+ για να καταλάβετε πόσο έχουν προχωρήσει τα πράγματα


Φαντασία

Ο μεγαλύτερος σύμμαχος στην καλή φωτογραφία είναι φυσικά η φαντασία μας. Όταν βλέπεις "ξερά" ένα αντικείμενο και το φωτογραφίζεις, έτσι "ξερό" θα είναι και το αποτέλεσμα όσο όμορφο και να είναι το αντικείμενο. Ψάξε στο φόντο, άλλαξε γωνία, ξάπλωσε στο πάτωμα και βγάλε όσο περισσότερες φωτογραφίες μπορείς. Δεν κοστίζουν, καταργήθηκαν τα φιλμ!


...και ένα σχόλιο

Προσωπικά δεν είμαι λάτρης της φωτογραφίας και για να πω την αλήθεια δεν έχω κανένα απολύτως ενδιαφέρον για το συγκεκριμένο χόμπι. Οι παραπάνω κανόνες όμως μου κίνησαν το ενδιαφέρον και μου δημιούργησαν ένα αίσθημα επιτυχίας κάθε φορά που το αποτέλεσμα έβγαινε σωστό.

Φυσικά περιμένω και από τους ερασιτέχνες και επαγγελματίες φωτογράφους που διαβάζουν Dr. Android να μας πουν τη γνώμη τους και να μας δώσουν και άλλα χρήσιμα tip.

 
© 2012-2015 Dr. Android | Original theme design by Main-Blogger - Blogger Template and Blogging Stuff | Material design by Chris K.